Elektroniczny podpis kwalifikowany
Rozsądni przedsiębiorcy wiedzą, jak oszczędzać pieniądze. My każdego dnia im w tym pomagamy. W jaki sposób? Od A do Z wdrażamy podpisy elektroniczne, współpracując zarówno z korporacjami, jak i małymi firmami, czy organami państwowymi. Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Sprawdź, w jaki sposób możesz wykorzystać najnowocześniejszy podpis elektroniczny na rynku. Każdemu z naszych klientów gwarantujemy kompleksowe wsparcie techniczne. Nie tylko wyjaśniamy najbardziej zawiłe kwestie, ale również prowadzimy za rękę przy instalacji i konfiguracji podpisu elektronicznego.
Nasi specjaliści pomogą Ci w takich sprawach jak:
- Instalacja oprogramowania na nowym komputerze (na życzenie połączymy się i zrobimy to za Ciebie).
- Konfiguracja e-podpisu w programie Płatnik.
- Konfiguracja przeglądarki internetowej pod aukcje elektroniczne.
- Rozwiązywanie problemów związanych m.in. z brakiem kluczy nadrzędnych, certyfikatów, sterowników 3PKCS.
- Pomoc związana z kodami PIN, PUK (zmiana kodu PIN, odzyskanie kodu PUK).
- Pomoc w wysyłce deklaracji VAT do US (m.in. w programach e-Deklaracje, e-mikrofirma, fillUp).
- Asysta przy wysyłaniu sprawozdania finansowego.
Zestawy do podpisu elektronicznego
Poniżej przedstawiamy typowe zestawy niezbędne do składania podpisu elektronicznego. Pamiętaj, że elektroniczny podpis kwalifikowany CERTUM to same korzyści!
CERTUM jako pierwszy w Polsce zaoferował certyfikat kwalifikowany, który jest rozpoznawany jako zaufany w dokumentach PDF otwieranych w oprogramowaniu Adobe. Dzięki komunikatowi w górnej belce ekranu, odbiorcy Twoich dokumentów na całym świecie będą mieli jasny komunikat, że mają do czynienia z wiarygodnym dokumentem opatrzonym bezpiecznym podpisem elektronicznym.
CERTUM mini
Urządzenie do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Dzięki niewielkim rozmiarom zestaw CERTUM Mini jest bardzo wygodny w użyciu i wprost idealny dla klientów poszukujących rozwiązań mobilnych. Zawarty w zestawie certyfikat kwalifikowany może być wykorzystywany przez Płatników składek ZUS do podpisywania deklaracji.
Dostępne warianty:
- z czytnikiem (ważny 1 rok lub dwa lata),
- bez czytnika (ważny 1 rok lub 2 lata) – dedykowany dla osób posiadających własny czytnik kart kryptograficznych.
Skład zestawu:
- Karta kryptograficzna mini w kolorze niebieskim lub białym.
- Płyta z darmowym oprogramowaniem do obsługi karty proCertum CardManager do podpisywania i weryfikacji e-dokumentów/plików pro Certum SmartSign.
- Certyfikat kwalifikowany CERTUM – jedyny w Polsce automatycznie rozpoznawany jako zaufany w programach ADOBE.
- Kwalifikowany znacznik czasu (5000 sztuk/miesiąc).
Etui Certum:
Doskonałą ochroną dla Twojego czytnika kart kryptograficznych w wersji mini. Wytrzymałe i eleganckie etui wykonane z najwyższej jakości ekoskóry, która jest wykończona łańcuszkiem i kółkiem. Wymiary etui: 7,5 x 4,3 cm (przy zamkniętej klapce). Na tylnej ścianie etui wytłoczone logo.
CERTUM standard
Zestaw Certum STANDARD to urządzenie do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego. Zawarty w zestawie certyfikat kwalifikowany może być wykorzystywany m. in.: przez Płatników składek ZUS do podpisywania deklaracji, do wysyłki e-Deklaracji lub JPK przekazywanych do US, przy zdalnym zawieraniu umów cywilno-prawnych, do podpisywania faktur elektronicznych.
Dostępne warianty:
- z czytnikiem (ważny 1 rok lub dwa lata),
- bez czytnika (ważny 1 rok lub 2 lata) – dedykowany dla osób posiadających własny czytnik kart kryptograficznych.
Skład zestawu:
- Karta kryptograficzna (wielkość karty bankomatowej).
- Czytnik kart ACR39U-I1 (dostępny tylko w zestawach z czytnikiem). Czytnik dostępny z i bez logo Certum (wysyłany losowo).
- Płyta z darmowym oprogramowaniem do obsługi karty proCertum CardManager do podpisywania i weryfikacji e-dokumentów/plików pro Certum SmartSign.
- Certyfikat kwalifikowany CERTUM – jedyny w Polsce automatycznie rozpoznawany jako zaufany w programach ADOBE.
- Kwalifikowany znacznik czasu (5000 sztuk/miesiąc).
SimplySign
Simply Sign to nr 1 w Polsce, mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny. SimplySign zmieni Twojego smartfona w nowoczesne narzędzie pracy, dzięki któremu szybko i wygodnie podpiszesz wszelkie e-dokumenty jakbyś podpisywał je własnoręcznie. Jest to pierwsza tego typu usługa oferowana na rynku polskim, która:
- Funkcjonuje bez fizycznej karty i czytnika.
- Działa zarówno na urządzeniach mobilnych (Android i iOS) jak i na klasycznych komputerach (PC, Mac OS).
- Umożliwia podpisywanie e-Dokumentów on-line 24/7 w dowolnym momencie, z każdego miejsca na świecie.
- Gwarantuje bezpieczeństwo czynności wykonywanych online (zgodność z eIDAS, 2 składnikowe uwierzytelnienie).
Certyfikat kwalifikowany zawarty w usłudze SimplySign (ważny: 1 lub 2 lata) działa w zgodzie ze wszystkimi kluczowymi usługami na rynku, dzięki czemu może być wykorzystywany:
- Przez Płatników składek ZUS do podpisywania deklaracji.
- Do wysyłki e-Deklaracji lub JPK przekazywanych do US.
- Przy zdalnym zawieraniu umów cywilno-prawnych.
- Do podpisywania faktur elektronicznych.
Porównanie klasycznego podpisu CERTUM oraz SimplySign
Funkcjonalność | Klasyczny e-podpis | SimplySign |
Certyfikat kwalifikowany | tak | tak |
Twój e-podpis automatycznie rozpoznawany w oprogramowaniu Adobe na całym świecie! | tak | tak |
Wspieranie kluczowych aplikacji rynkowych (np.: program Płatnik / e-Deklaracje) | tak | tak |
Działa na smartfonie / tablecie | nie | tak |
Działa bez fizycznej karty i czytnika | nie | tak |
Działa na wielu platformach (Windows, macOS, Android OS, iOS) | nie | tak |
Prosta integracja za pomocą API | nie | tak |
Silne uwierzytelnianie klienta (możliwość użycia kilku składników uwierzytelniających) | nie | tak |

Gdzie można wykorzystać SimplySign?
Po prostu wszędzie! Za pomocą SimplySign podpiszesz:

e-podpis SimplySign działa w zgodzie ze wszystkimi kluczowymi usługami:
|
|